Monday

~Hamba MU yang Lemah~

Hati ini sering berkata

ApakahTUJUAN kita hidup di DUNIA ini?

Bagaimanakah kehidupan kita selepas pergi dari dunia fana ini?

Apakah di SYURGA atau di NERAKA?

Apakah kita sudah Siap untuk MenghadapNYA?

Adakah Amal Ibadah Kita telah cukup untuk di bawah menemuiNYA?

******

Satu persatu soalan yang muncul di benak fikiranku

Adakah Aku siap untuk MATI?

Adakah aku seorang KHALIFAH ALLAH S.W.T yang TAAT akan perintahNYA ketika di Dunia?

" YA'ALLAH! aku belum siap!!! aku belum bersedia!"

******

Pernahkah kita terfikir

Bilakah kita akan mati?

pernahkah kita terpikir tarihk berapa kita mati?

pernahkah kita terfikir waktu kita mati?

'semua itu adalah rahsia ALLAH S.W.T'

******

Layakkah kita untuk menjadi penghuni SYURGA ALLAH S.W.T?

Ataupun kita hanya layak untu menjadi penghuni NERAKA?

******

"Ya'Allah, sesungghunya aku adalah manusia yang terhina di muka bumi ini..

aku tidak layak untuk menduduki SYURGAWI MU

aku terlalu banyak melakukan kesilapan

aku terlalu banyak mengingkari MU

aku selalu alpa terhadap MU

Ya'Allah~~

masihkah ada pintu taubat buat ku?

masihkah ada petunjuk dan hidayah Mu buat diriku?

Ya'Allah ~ ~

Pimpinlah daku menuju redhaMU

Tunjukkanlah daku jalan yang benar

Menuju kejalan Nur Cahaya MU

Lindungilah diriku, ibu bapaku, serta muslimin dan muslimat

Pelihara IMAN kami

dari SYAITAN LAKNATULLAH!

Sesungguhnya..

Kaulah Maha Mengetahui segala apa yang terjadi di muka Bumi dan Alam semesta

Hanya Kepadamu Ku Bermohon perlindungan

Lindungilah Kami semua...

Amin Ya'Rabbal'alamin..."













No comments: